۳۱ فروردین ۱۴۰۰   /    اخبار, اخبار ویژه, خانه احزاب, فرهنگی و اجتماعی    /    کد خبر: 16751

مثلث انتخاباتی اصولگرایان:ائتلاف، شورای وحدت و پایداری ها

دلاور صیامی : اصولگرایان با سه محور به جلو می روند: ائتلاف، شورای وحدت و پایداری ها؛ در حقیقت این گروه ها سه ضلع هستند. البته در کنارآن ها خرده تشکل هایی هم فعال هستند که احتمال دارد همسو شده یا جداگانه بیایند

به گزارش سیاست پرس نیوز به نقل از نجواخبر،دبیرکل جبهه حامیان ولایت با اشاره به فاصله حدود دوماه به انتخابات شورای شهر و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری گفت: باتوجه به اینکه جبهه حامیان ولایت نیز سال ها مشغول به فعالیت بوده و درکل استان تهران و مناطق نیز فعال است، با معرفی نیروهای ارزشی و متخصصی در این انتخابات شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: اصولگرایان با سه محور به جلو می روند: ائتلاف، شورای وحدت و پایداری ها؛ در حقیقت این گروه ها سه ضلع هستند. البته در کنارآن ها خرده تشکل هایی هم فعال هستند که احتمال دارد همسو شده یا جداگانه بیایند.
صیامی از مرتضی طلایی امانی از اعضای سابق شورای شهر تهران، مجتبی عبداللهی معاون شهردار تهران در دوره قالیبافْ‌ سردار درویش مهرداد بذرپاش و برخی دیگر از مسئولان شهری از گزینه‌های جبهه حامیان ولایت برای تصدی سمت شهرداری و شورای شهر نام برد.
دبیرکل جبهه حامیان ولایت خاطرنشان کرد: لیست نهایی جبهه حامیان ولایت برای انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در حال نهایی شدن است
وی در خصوص ویزگی های مهم این جبهه برای انتخاب و معرفی افراد موردنظر خود گفت: اصلی ترین محورها این است که پدرسالاری در لیست نباشد چرا که به کارشناسی و بدنه لیست صدمه وارد می کند بلکه باید افراد متعهد، متخصص امور شهری بیشتر وارد شورای شهر شوند که چالش ها و سرمایه انسانی شهرداری را می شناسند.
صیامی در پاسخ سوالی مینی بر اینکه با وجود سال ها فعالیت در بدنه مدیریت شهری و تجربه معاونت شهرداری، چه نمره ای به عملکرد شهرداری به ویژه در شرایط کرونایی فعلی خواهید داد گفت: ۵ از ۲۰ چون هیچ گونه عملکردی در این زمینه وجود ندارد. اعضای شورای شهر پنجم در ابتدای ورود به شورا اذعان داشتند که شهر سوخته را تحویل می گیرند در حالیکه معتقدیم این شورا کاری کرد که در این ۴ سال شهر به مرده متحرک تبدیل شود.
وی ادامه داد: در این دوره هیچ پروژه ای اجرا نشده، زیباسازی انجام نشده. بافت فرسوده ای نوسازی نشده است.
صیامی با انتقاد از اینکه شهرداری معتقد است وقت خود را صرف پرداخت حق پیمانکاران و بدهی های قبلی کرده است افزود: کسی که می گوید در شهرداری تهران پول نیست و بدهی وجود دارد و نمی توان به این شیوه مدیریت کرد مطمئن باشید یا مدیریت بلد نیست یا فکرش جای دیگری است.
دبیرکل جبهه حامیان ولایت با بیان اینکه مبهم ترین شورا و شهرداری را در این دوره تجربه کردیم‌ گفت: علی رغم ادعای شفافیت اعضای شورای پنجم این دوره مبهم ترین دوران بود و برخورد سیاسی و جناحی و تسویه حساب سیاسی در این دوران به اوج خودش رسید که مانع حضور متخصصین شدند. از طرفی شهرداری تهران نیز با اینکه درآمد خوبی دارد و می توانست همه پروژه ها را با تهاتر اجرا کند، می توانست با تعامل بافت های فرسوده را توافقی اجرا کند و به پیش ببرد اما هیچ عملکردی را از آن ها ندیدیم.
وی نقش شهرداری تهران در مقابله با کرونا را در مجموع شاید ۲ تا ۳ درصد دانست و افزود: عدم وجود نیروی متخصص حوزه شهری در شورای شهر باعث ضعف این ارگان شد و شورای ضعیف هم شهرداری ضعیف و شهرداری غیرمتخصص را ایجاد کرد.
صیامی درخصوص وی›گی ها و صفات کاندیداهای شوراها گفت: کاندید شورای شهر باید فارغ از سیاست بوده و برخورد سیاسی و جناحی و منافعی را کنار بگذارد. شورای انقلابی و ارزشی و متخصص که سرمایه شهر تهران را بلد است باید در لیست قرار بگیرد و از فامیل بازی و کیف برها و انتخاب های سفارش شده باید پرهیز کرد.
وی تصریح کرد: اگر دغدغه نظام را دارید و فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر جوان گرایی را قبول داریم باید کسانی که احساس تکلیف می کنند و بالای ۷۰سال سن دارند به و جوانان انقلابی فرصت عمل بدهند این کار نه به منزله کناره گیری بلکه به مشاوره جوانان بپردازند و تجربیات خود را انتقال دهند.
صیامی انقلابی بودن را این طور تعریف کرد و گفت: انقلابی یعنی کسانی که روحیه جهادی دارند و در جنگ اقتصادی و شهری هم مثل جنگ تحمیلی از خود مایه بگذارند و خواب را در برابر رفاه مردم برخود حرام بدانند.
دبیرکل جبهه حامیان ولایت در پاسخ به اینکه مردم چگونه باید نیروهای جدید را بشناسند و بدانند تخصص دارند؟ گفت: مردم باید کارنامه آن ها را ببینند و با مشورت افراد معتمد و متخصص عملکرد آن ها را بشناسند ضمن اینکه رای به منزله ناموس فرد تلقی می شود و نباید با شناخت حداقلی رای داد.
وی با تاکید بر اینکه اگر در این دوره مدیران متخصص انقلابی روی کار بیایند شاهد ایران آبادتری خواهیم بود افزود: شهر تهران درحال حاضر در کماست و این نیروهای انقلابی باید با شوک تهران را از این خواب غفلت خارج کنند و وارد چرخه زندگی عادی کنند.
صیامی عمده مشکلات شهر تهران را مسائل زیست محیطی بافت فرسوده زیباسازی شهر ناوگان و حمل و نقل عمومی اصلاح باغات اصلاح طرح تفضیلی و مجوز دادن برای باغات و سردرگمی مردم در بوروکراسی اداری دانست و گفت: درهیچ کدام از این موارد هیچ اراده ای از سوی مدیریت شهری در این ۴ سال برای حل مکشلات موجود ندیدیم درحالیکه شهرداری می تواند خدمت زیادی به مردم ارائه دهد
× ما نمی توانیم داشته های خودمان را فدای برجام کنیم/ فساد در سطح مدیریت کلان بیداد می کند
صیامی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد ویزگی های رئیس جمهور منتخب این دوره گفت: اقتصاد و معیشت کشور ما به کما رفته و سفره مردم کوچک تر شده و به فردی نیاز است که انقلابی باشد روحیه جوانی داشته باشد با تخصص با تعهد باشد متعهد به مردم باشد و در بین مردم باشد تا پشت میز تا بتواند کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد.
وی افزود: ما نمی توانیم داشته های خودمان را فدای برجام کنیم همه منابع اعم از معدنی و زیرزمینی تا نیروی انسانی خوب را در کشور داریم و تنها چیزی که نداریم بحران مدیریت و بحران فساد مدیریت است.
صیامی با تاکید بر اینکه فساد مدیریت در سطح مدیریت کلان بیداد می کند گفت: وقتی مردم می دانند فامیل درجه یک منافقین در راس یک مدیریت قرار می گیرد، کسانی که در فتنه ۸۸ زندانی بودند معاون یک سازمان کلان شدند و مسائلی از این دست را مردم می بینند ناامید می شوند. به همین دلیل باید نیروهای انقلابی که به مردم اعتقاد دارند و با شادی مردم شاد شده و غم آن ها را غم خود می دانند، باید سرکار بیایند و روحیه جهادی و ۸ سال دفاع مقدس جریان یابد.
وی در مورد مذاکرات در وین نیز گفت: نظر من نظر آقاست مذاکره بد نیست ولی باید منجر به نتیجه شود و این نتیجه یکی برداشتن تحریم ها و دیگری راستی آزمایی است . دشمن ما چه اروپا و چه امریکا. قابل اعتماد نیست ما باید جوری مذاکره کنیم که دستمان پر باشد و تحریم ها برداشته شود زیرکانه جلو برویم تا ضمن مذاکره حق ملت و کشور را هم بگیریم.
صیامی خطاب به مردم برای حضور در انتخابات گفت: در ۸ سال اخیر مردم انقدر حرف و وعده و دروغ شنیدند از کسانی که علی رغم وعده های خود در مناظرات فقیر را فقیرتر و غنی را غنی تر کردند و کسانی که به مردم و شهداو خیانت کردند باید دستشان قطع شود. مردم خسته شده اند اما مردم ما همیشه نشان دادند اگر احساس کنند کشور ما در خطر است وآدم های ناباب در کار هستند به میدان می آیند و کسی که اصلح باشد قطعا انتخاب می شود.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنیم تا در نهایت مردم برای آینده کشور و شهر خود تصمیم بگیرند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *