۲۶ آذر ۱۳۹۹   /    اخبار, اخبار ویژه, قوه قضائیه    /    کد خبر: 15970

سرنخ‌های جدید از ترور فخرهسته‌ای ایران

امروز پنج‌شنبه دقیقا ۲۰ روز از آن عصر تلخ پاییزی می‌گذرد که تعدادی انسان‌نما‌های کوکی با هدایت رژیم وحشی عصر حاضر یعنی آمریکا و اعوان‌وانصار آن نظیر صهیونیست‌ها و سعودی‌ها، با حمله ناجوانمردانه به یکی از نخبگان علمی کشورمان، او را تیرباران و ترور کردند

مجهولات از همان دقایق اولیه ترور شهید سردار دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان سربرآورد؛ ساعات اولیه حتی هویت شهید معلوم نبود تا آنکه وزارت «دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح» اعلام کرد؛ «عناصر تروریست مسلح خودروی حامل محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را موردحمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها، آقای محسن فخری زاده به‌شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد؛ متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.»
ابراز تأسف وزارت دفاع از شهادت این شهید عزیز زمانی عمیق شد که مردم بیشتر با شخیصت و عملکرد و آثار او مطلع شدند و پی بردند که رژیم‌های به‌اصطلاح مدافع حقوق بشر و اهل مذاکره و مؤدب، چه دیو و دد‌های خون‌آشامی هستند که حتی پیشرفت علمی یک کشور را برنمی‌تابند و این‌چنین دانشمندان این مرزوبوم را به خاک و خون می‌کشند.
پیرو این حادثه، موجی از مطالبه انتقام‌گیری خون شهید فخری‌زاده به مطالبه قدیمی، اما جدی انتقام خون سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز افزوده شد؛ انتقامی که به گفته مسئولان ارشد کشورمان سطح، زمان و مکان آن را جمهوری اسلامی تعیین خواهد کرد و به گفته رئیس اداره کل عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح «دشمن باید در ترس انتقام خون شهیدان قاسم سلیمانی و محسن فخری‌زاده زندگی کند، این ترس کمتر از خود آن انتقام اصلی نخواهد بود.»
امیر دریادار علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در مراسم خاکسپاری شهید محسن فخری‌زاده که در جوار شهید دکتر مجید شهریاری از دیگر شهدای هسته‌ای کشورمان در کنار مضجع شریف امام‌زاده صالح (ع) تهران آرام گرفت، ابراز امیدواری کرد قصاص این جنایت گرفته شود.
حال از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خبر می‌رسد افرادی که هماهنگی تجهیزات و امکانات این عملیات تروریستی را داشتند شناسایی و عده‌ای از این افراد نیز دستگیر شدند.
این گزاره‌ای بود که مرتضی محمودوند، عضو این کمیسیون اعلام کرده و گفته نتیجه نهایی حتما با صلاحدید مسئولان ذی‌ربط نظام اعلام خواهد شد.
البته محمودوند این را هم گفته که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد که حتما باید کارگروه مشترکی بین مسئولان حوزه نظارتی، امنیتی، نظامی و افرادی که دست‌اندرکار حوزه امنیتی هستند نه‌فقط در موضوع ترور اخیر بلکه در تمام مباحث این موضوع تشکیل شود؛ این‌که مسئول شورای امنیت ملی موضوعی را مطرح کند و فرد دیگری خلاف آن مسئله‌ای مطرح کند، آسیب جدی به کشور است. هر کسی از جانب خود بدون کار کارشناسی و اشرافیت امنیتی مصاحبه کند قطعا مشکلاتی به وجود می‌آید.
کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شورای اسلامی عصر روز سه‌شنبه ۲۵ آذر میزبان حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات بودند و طبق گفته ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون، در این جلسه وزارت اطلاعات گزارشی از عملکرد خود در حوزه امنیتی، مقابله با نفوذ دشمن، اشراف خارجی و مباحث فنی ارائه کرد. همچنین در این جلسه بخش‌های ذی‌ربط وزارت اطلاعات، توضیحاتی درباره پیگیری‌های صورت گرفته در موضوع ترور شهید سردار دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشورمان ارائه کردند.
آن‌طور که عمویی گفته، همچنین در جلسه عصر روز سه‌شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی درباره اقدامات علیه سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و پرونده حبیب فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال هم ارائه شد.
فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال و عامل اصلی حمله تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز اخیرا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)، شناسایی و به دام افتاده است. 
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات ۲۲ آبان ۹۹ اعلام کرد با اقدامات تخصصی و ترکیبی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال شناسایی و دستگیر شد.
سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال در سال‌های اخیر قصد چندین عملیات بزرگ دیگر در تهران و خوزستان را داشت و اخیرا در حال برنامه‌ریزی برای هدایت عملیات تروریستی جدیدی بود که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ناکام ماند. این گروهک که تحت حمایت مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ علی‌رغم صدور حکم بین‌المللی برای سرکردگان آن گروه، عملیات تروریستی در ایران را مدیریت می‌کرد.
دستگیری سرکرده گروهک تجزیه‌طلب حرکه النضال به حدی مهم بود که پنج روز بعد یعنی ۲۷ آبان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قرائت بیانیه‌ای از تریبون رسمی خانه ملت، از سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کردند. در این بیانیه آمده بود شناسایی و به دام انداختن فرج‌الله چعب سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب حرکت‌الانضال عامل اصلی هر اقدام تروریستی خونین ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ اهواز و دیگر اقدامات ددمنشانه که در تلاش برای برنامه‌ریزی و حمایت عملیات‌های دیگری در تهران، خوزستان و دیگر شهر‌های عزیزمان بود با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مایه فخر و مباهات و التیامی بر زخم‌های برجای مانده از ددمنشی این گروهک رذل و جنایتکار بر تن ایران عزیز.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی ملت ایران به سرکردگی آمریکای جنایتکار، رژیم غاصب صهیونیستی و اذناب و عوامل زبون آن‌ها در منطقه، این اقدام شجاعانه و انقلابی و دیگر موفقیت‌های اخیر ازجمله دستگیری جمشید شارمهد ضربات کاری به هسته‌های ترور علیه ملت ایران را به محضر مقام عظمای ولایت و ملت شریف ایران تبریک عرض کرده و با اعلام حمایت مجدد خود از اقدامات قاطع و انقلابی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، آمادگی خود را برای هرگونه اقدام در راستای نابودی کامل عوامل و هسته‌های تروریستی و ضد انسانی اعلام می‌کنیم.
جمشید  شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندراست که وزارت اطلاعات ۱۱ مرداد ۹۹ با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در جریان ضربه سنگین و اساسی سربازان گمنام امام زمان (عج) به یک گروه تروریستی مستقر در آمریکا، سرکرده گروه تروریستی تندر در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد.
به‌هرروی اقدامات نهاد‌های امنیتی مؤید آن است که به‌زودی عاملان و آمران شهادت شهید محسن فخری‌زاده به سزای اعمالشان خواهند رسید؛ همان‌طور که رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مجازات قطعی عاملان و آمران آن جنایت تأکید کرده‌اند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *