۱۵ آبان ۱۳۹۸   /    بازرگانی و صنعت    /    کد خبر: 13559

افزایش پروازهای عمان به ایران تاسقف ۴۰ پرواز درهفته

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اگفت: پس از لغو یک طرفه روادید از سوی ایران، تعداد پروازهای عمان به ایران به ۴۰ پرواز در هفته افزایش یافته است.
حرمت اله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه بخش ‌خصوصی و دولت عمان در زمینه افزایش حجم تبادل گردشگر میان دو کشور با مسئولان کشورمان به یک توافق هشت بندی دست یافتند، گفت: نخستین درخواست فعالان گردشگری ایران از مقامات عمانی در این سفر،‌ «لغو روادید برای گردشگران ایرانی»، بود که مورد موافقت نماینده دولت عمان قرار گرفت و مقرر شد اقدامات و هماهنگی‌های بعدی برای لغو روادید انجام شود.
وی افزود: دومین درخواست ما کاهش معطلی و زمان حضور گردشگران ایرانی در فرودگاه‌های عمان بود که رفع این مساله می‌ تواند بر افزایش سفر ایرانی‌ها به عمان تاثیر مستقیم داشته باشد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: مقرر شد دولت عمان به کمک بخش خصوصی این کشور، هزینه‌های مربوط به «سفرهای ترانزیتی گردشگران ایرانی» را در مقایسه با کشورهایی همچون ترکیه و امارات پایین بیاورند تا به‌زودی، «فرودگاه‌های عمان به‌عنوان مقصد ترانزیتی ایرانی‌ها» برای سفر به کشورهای مقصد، جایگزین دبی و استانبول و سایر نقاطی که در حال حاضر نقش پایگاه‌های ترانزیتی برای ایرانی‌ها را دارند،‌ شوند. در آخرین توافق به عمل آمده، بخش خصوصی بازار گردشگری عمان موظف شد نسبت به «سفر رسمی توریست‌های عمانی به ایران» اطلاع‌رسانی و تبعات «سفر به وسیله واسطه‌های نامعتبر» را به آنها اعلام کند.
رفیعی ضمن بیان اینکه خروج گردشگران به کشور‌های همسایه حدود ۷۰ درصد و ورود گردشگران از کشور‌های همسایه نزدیک به ۳۵ درصد افزایش در یک سال گذشته داشته ایم، گفت: سال گذشته از کشور همسایه عمان فقط سه پرواز در هفته داشته ایم که این تعداد هم اکنون به ۴۰ پرواز در هفته رسیده است که ۹۵ درصد گردشگر ورودی است.
وی بیان کرد: عمان در حال حاضر جایگزین همه کشورهای «گردشگرفرست» اروپایی در بازار گردشگری ایران شده است؛ به گونه ای ‌که از سال گذشته تاکنون، تعداد کل توریست‌های عمانی وارد شده به ایران از مجموع توریست‌های اروپایی فراتر رفته است. سال گذشته قریب به ۳۰ هزار گردشگر از عمان به ایران سفر کردند که از کل حدود ۲۶ هزار گردشگر اروپایی بیشتر بود. همچنین نیمه اول امسال نیز تعداد توریست‌های عمانی وارد شده به کشورمان به مرز ۵۰ هزار نفر رسید.
به گفته رفیعی درایران در حدود ۵۰۰۰ دفتر هواپیمایی فعالیت دارند که فقط در۲۰دفتر در زمینه ورود توریست به کشور فعالیت دارند.
وی ضمن بیان اینکه دولت باید بستر های لازم برای ورود گردشگران را فراهم کند و موانع موجود برای توسعه گردشگری را برطرف کند، گفت: دولت در حوزه گردشگری همراهی مناسبی ندارد و به دولت منهای گردشگری تبدیل شده است، در حال حاضر وزیر میراث فرهنگی وصنایع گردشگری همکاری و تعاملات بسیار خوبی در این زمینه دارد اما امیدوارم سایر ارکان دولت نیز به توسعه گردشگری اهتمام ورزند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *