۰۱ فروردین ۱۳۹۷   /    اقتصادی    /    کد خبر: 716

تحقق ۹۸ درصد برنامه‌ توسعه خطوط ریلی در سال ۹۶

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام ریل‌گذاری خط‌آهن قزوین-رشت در اوایل سال جاری خبر داد و گفت: از کل هدف‌گذاری‌های دولت برای توسعه خطوط ریلی، فقط ۱۰کیلومتر در پروژه‌های قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد باقیمانده است.

به گزارش سیاست پرس به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی اظهار کرد: راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه به موجب اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه و بخشی از استان ایلام به یک دیگر یکی از خطوط ریلی بسیار مهم  شبکه ریلی کشور است که سرانجام با اتصال به مرز خسروی و سپس به شبکه ریلی عراق به شبکه‌های ریلی بین‌المللی نیز ارائه خدمات خواهد کرد.

وی با یادآوری این‌که این پروژه با هزینه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اجرا شد، افزود:‌۶۰  کیلومتر این خط‌آهن حد فاصل ملایر-فیروزان ابتدای امسال به بهره‌برداری رسید و ۱۱۵ کیلومتر دیگر از فیروزان- کرمانشاه در سال ۹۶ ریل‌گذاری شد.

وی با بیان این‌‌که ریل‌گذاری ۱۱۵ کیلومتر در یکسال عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود به هدف‌گذاری دولت برای توسعه خطوط ریلی به طول ۵۱۶ کیلومتر اشاره و تصریح کرد: از کل این هدف‌گذاری فقط ۱۰کیلومتر در پروژه‌های قزوین-رشت و میانه-بستان‌آباد باقیمانده است که تلاش‌می شود اوایل سال جاری تکمیل و بدین ترتیب ریل‌گذاری برنامه سال گذشته ۱۰۰ درصد محقق شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل  کشور با بیان این‌که بخشی از اقدامات انجام شده در زمان ساخت پروژ‌های ریلی مانند ایجاد «دال‌ بتنی» برای اولین بار در کشور انجام شد، اظهار کرد:‌ هر یک از پروژه‌های اتصال استان‌های همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خود یک ابر پروژه عمرانی بودند و اتمام آنها به طور همزمان با در نظرگرفتن ابنیه‌های بسیار بزرگ و خاکریزی در حجم بسیار یکی از اقدامات بی‌نظیر و قابل تقدیر در دوران بعد از انقلاب به شمار رود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *