۱۰ آذر ۱۴۰۲   /    اخبار, اخبار ویژه, دولت, فرهنگی و اجتماعی    /    کد خبر: 19151

ویژگی جشنواره ملی چند رسانه ای در مردمی بودن آن است

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ویژگی مهم برگزاری جشنواره های ملی نظیر چند رسانه ای میراث فرهنگی در مردمی بودن آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی دارابی عصر جمعه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی که در دانشگاه بین المللی امام (ره) برگزار شد، افزود: در این دوره شاهد ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره بودیم که آثار رسیده توسط ۵۰ داور و کارشناس حرفه ای مورد ارزیابی قرار گرفتند که این مساله از نظر کیفی، ترکیب داوری های بسیار حایز اهمیت بود.

وی تاکید کرد: این جشنواره در بخش نمایش با اجرای ۲۰ اثر نمایش میراثی، جلوه بسیار مردمی داشت تا جایی که صدها نفر از جمعیت قزوین با حضور در کاروانسرای سعدالسلطنه شاهد برپایی نمایش های به مورد اجرا گذاشته شده، بودند.

دارابی اضافه کرد: برپایی ۱۴ کارگاه آموزشی، که چهار کارگاه در تهران و ۱۰ کارگاه نیز در قزوین برگزار شد که افراد شرکت کننده در پایان هر رویداد با بیان پرسش و پاسخ در آنها مشارکت داشتند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: نمایش ۱۴۰ اثر سینمایی در سینما و پلتفرم‌ها در هشت بخش هنری از دیگر بخش‌های شاخص دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی با هدف مردمی برگزار کردن آن بود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: متاسفانه این روزهای از میراث فرهنگی به رفتاری لوکس تعبیر می شود که برای تغییر این دیدگاه دولت سیزدهم چند برنامه را در کارهای خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه رابطه معناداری بین رسانه‌ ها و دولت وجود دارد، تصریح کرد: در زمستان پیش رو نخستین دوره تجلیل و تقدیر از رسانه های برتر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برگزار می کنیم تا نقش رسانه ها در این بخش فعال تر از گذشته صورت بگیرد.

دارابی خاطرنشان کرد: هفته آینده شاهد برگزاری هجدهمین نشست بین المللی کمیته ناملموس را در کشور بوتسوانا هستیم و کشور ما نیز با سه پرونده در این نشست حضور خواهد داشت و امیدواریم با حضور در این رویداد مهم بتوانیم برای ثبت آثار ملموس و ناملموس کشورمان گام های مهمی را برداریم.

وی از آغاز فعالیت سفیران میراث فرهنگی کشورمان خبر داد و از نخبگان و شایستگان این عرصه دعوت به همکاری کرد و یادآور شد: هفته گذشته نیز انجمن خیران میراث فرهنگی کشور با مشارکت ۵۰۰ خیر و نیکوکار برگزار شد.

دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی که از هشتم آذر ماه جاری به مدت سه روز کار خود را در هشت بخش هنری و با شرکت بیش از ۲ هزار اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره آغاز کرده بود، عصر جمعه به کار خود پایان داد.

اجرای نمایش های تئاتر عمارت و واقعه خوانی در کاروانسرای سعدالسلطنه، پخش تولیدات سینمایی در سینما بهمن، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در خانه رئوفی و برگزاری تورهای گردشگری از جمله برنامه های به مورد اجرا گذاشته در این جشنواره بود.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *