۰۱ تیر ۱۳۹۷   /    حقوقی    /    کد خبر: 7555

واکنش رییس کل دادگستری استان تهران به اظهارات وکیل محمد ثلاث

به گزارش سیاست پرس نیوز:

در پی انتشار برخی اظهارات منتسب به زینب ظاهری، وکیل محمد ثلاث، در کانال‌های تلگرامی، رییس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت:

🔸خانم وکیلی که این روزها با ادعای وکالت از محکوم‌‌علیه، داد بی‌گناهی سر داده است اصلا در مراحل دادسرا، دادگاه، فرجام‌خواهی و قطعیت فرجام‌خواهی وکالت نداشته و اصلا پرونده را مطالعه نکرده است و از جزئیات اطلاع ندارد بلکه پس از قطعیت حکم از متهم وکالت‌نامه اخذ کرده و از دیوان تقاضای اعاده دادرسی کرده است که دیوان این تقاضا را بررسی کرده و قرار رد اعاده دادرسی صادر شده است.

▪️اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پیرو پاسخ به شبهات مطرح شده در خصوص بی‌گناهی محمد ثلاث، این سوال مطرح است که چرا از فرمان و سوئیچ ماشین اثر انگشت گرفته نشده است و همچنین چرا هیچ یک از مامورین حاضر نشدند به این موضوع شهادت دهند، گفت:

🔸در این پرونده اقرار مکرر متهم را داشتیم و به لحاظ اهمیت، نقش و جایگاه اقرار اگر سراغ دلیل دیگر نمی‌رفتیم نیز اقرار کفایت می‌کرد.در ادامه بازسازی صحنه را داشتیم که هیچگاه متهم انکار نکرد که پشت اتومبیل بوده و این جنایت را خلق کرده است تا نیازمند انگشت‌نگاری باشیم. ادله به قدری قوی بود که احساس نیازی در این زمینه نشده است.

▪️رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با اینکه ادعاهایی وجود دارد مبنی بر تحت تاثیر و شکنجه قرار گرفتن محمد ثلاث در آگاهی و اینکه وکیل ایشان مدعی شده ثلاث ساعت دو بعدازظهر بازداشت شده در حالیکه اتوبوس غروب حمله می‌کند، آیا این ادعاها را تایید می‌کنید یا نه؟ خاطرنشان کرد:

🔸این ادعا که ایشان ساعت دو بعدازظهر بازداشت بوده‌اند صحت ندارد، خود ایشان هم چنین ادعایی ندارد و در هیچ یک از دفاعیات خود ادعا نکرده است که راننده اتوبوس نبوده و در تمام مراحل تحقیق اقرار کرده است، اینها نمونه‌هایی از اکاذیب است.

🔸پس از حادثه و در اثر تصادف ایشان آسیب می‌بینند و به بیمارستان منتقل می‌شوند و در اختیار مامورین نیست بلکه روزهای ابتدایی بازداشت خود را در بیمارستان بوده و توسط بازپرس بازجویی انجام شده است که تمامی این موارد ثبت و ضبط شده است. وقتی هنوز کسی ایشان را ندیده بود و در بیمارستان حضور داشت به جرم خود اعتراف کرده، در دادگاه هم همین‌طور بوده است. این اکاذیب در جهت تشویش اذهان عمومی مطرح می‌شود.

 

منبع ایسنا

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *