۰۱ تیر ۱۳۹۷   /    حقوقی    /    کد خبر: 7558

اولین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی مالی و اعتباری ثامن‌الحجج برگزار شد

به گزارش سیاست پرس نیوز:

🔸اولین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی مالی اعتباری ثامن الحجج روز گذشته (دوشنبه) در دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی باقری برگزار شد.

در این جلسه نماینده دادستان با بیان مشروح کیفرخواست به بیان آخرین وضعیت پرونده متهمان اشاره کرد و گفت:

🔸آقای (الف. م) فرزند سیدرضا مدیرعامل شرکت تعاونی اعتباری ثامن الحجج فاقد محکومیت کیفری مقیم مشهد و از ۲۲/۳/۹۵ بازداشت که در حال حاضر با تودیع وثیقه آزاد است، خانم (ر. الف) فرزند غلامحسین عضو هیئت مدیره تعاونی اعتباری ثامن الحجج و درحال حاضر به قید کفالت آزاد است و (م. ر) فرزند حسن صادره از تربت جام که این افراد به مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور و بدون قصد بر هم زدن نظام جمهوری اسلامی ایران متهم هستند.

🔸کل بدهی تعاونی به سپرده گذاران با توجه به اینکه این موضوع در مرحله پرداخت است شناور بوده و در حال حاضر مشخص نیست، اما ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به مردم بدهکار است که کل افراد شاکی پرونده نیز ۳۸۰ نفر هستند.

🔸شرکت تعاونی اعتباری ثامن الحجج بدون مجوز بانک مرکزی به ثبت رسیده و با ۶۲ میلیون تومان و ۴۲ نفر به عنوان اعضای تعاونی شروع به فعالیت کرده است که به تدریج از طریق غیر قانونی ایجاد کردن شعبه بیرون از شهرستان سبزوار فعالیت خود را توسعه داده است.

 

منبع میزان

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *