۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷   /    اخبار, سیاست خارجی    /    کد خبر: 5861
اتهامات متعدد وزیر خارجه آمریکا علیه ایران:

رهبران ارشد القاعده در تهران حضور دارند/ هر کشوری که در مقابل ایران بایستد استقبال می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ما خواهان دست یابی به توافقی بهتر از برجام با ایران هستیم گفت: ایران به دنبال برهم زدن نظم منطقه است.

به گزارش سیاست پرس، مایک پمپئو در جریان سخنرانی خود با دفاع تلویحی از حملات اسرائیل به سوریه گفت: دیگر نمی توانیم تحمل کنیم موشکی بر بلندای جولان بیفتد.

وی همچنین با حمله به برجام و حمایت از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: برجام فقط سرنوشت حتمی ایران یعنی کسب بمب اتمی را به تاخیر می اندازد.

پمپئو در ادامه ادعای خود به همکاری ایران و القاعده اشاره کرد و اظهار داشت: رهبران ارشد القاعده در تهران حضور دارند.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: ما همچنین شدیدترین تحریم های تاریخ را علیه ایران اعمال می کنیم. ایران باید تولید موشک های قابل حمل کلاهک اتمی را متوقف کند. ایران باید تاسیسات آب سنگین خود را متوقف کند

وی ادامه داد: ایران باید جلوی توسعه موشک بالستیک را بگیرد. ایران باید شهروندان آمریکایی را آزاد کند. ایران باید حمایت از حوثی ها حزب الله لبنان حماس و جهاد اسلامی و گروه های مسلح شیعه در منطقه را متوقف کند.

پمپئو افزود: ایران باید نیروهایش را از سوریه خارج کند. ایران باید از تهدید اسراییل دست بردارد. ایران باید از حمایت شبه نظامیان در عراق دست بردارد.

وزیر خارجه آمریکا با اعلام اینکه از هر کشوری که در مقابل ایران بایستد استقبال می کنیمبیان کرد: اگر ایران اقدامات یاد شده را انجام دهد از اقتصادشان دفاع می کنیم. به محض انجام آنچه که از تهران خواسته شده تحریم ها علیه ایران فورا برداشته می شود

پمپئو با طرح این سوال که چرا باید به ایران اجازه فعالیت های اتمی بدهیم گفت: فعالیت اتمی ایران بیشتر از آن چیزی است که در اختیار هم پیمانان ما مثل سعودی و امارات است.

وی در پایان اذعان کرد: بازار بزرگی در ایران وجود دارد و خیلی از شرکت های آمریکایی آرزو دارند در ایران سرمایه گذاری کنند اما همه باید بفهمند که ما اجازه نمی دهیم قاسم سلیمانی ثروت بیشتری از برجام بدست آورد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *